torsdag 10 februari 2011

Konsumtionskoll

Snor en lista från Linda K.

SKOR:
här är det framförallt storlekarna som styr, då jag har minifötter. Ofta blir det Clarks, eller någonting italienskt inköpt på My Shoes (på Sveavägen i Stockholm). Om budgeten var obegränsad skulle jag bara köpa Prada. Jag får nästan frossa när jag tänker på Prada-butiken i Milano eller Florens...
SNEAKERS
:Adidas (om jag mot förmodan skulle använda sneakers).
JEANS: Filippa K eller Acne. När jag tänker efter så inser jag att c:a 90 procent av mina jeans de senaste 15 åren är från Filippa K.
T-SHIRT: Filippa K:s baströjor har jag mängder av. Håller för 700 tvättar, med bibehållen färg och passform - och utan antydan till noppror.
UNDERKLÄDER: oftast från Lindex. Enfärgade, vanligtvis svarta eller hudfärgade. Väldigt spännande (inte).
VÄSKA: Mulberry, Imoni (som har slutat att göra väskor) och Svenskt Tenn. Ryggsäck för dator och jobbprylar från Haglöfs.
PLÅNBOK: Endera en svart fyrkantig sak från Mulberry eller en lite större blommig historia från Svenskt tenn.
SOLGLASÖGON: Gigantiska svarta Armani-brillor, inköpta på flygplatsen i Toronto.

KLOCKA
: Seiko cronograph i rostfritt stål.Jag har minst haft den i tio år och skulle gärna byta ut den mot någonting roligare.
SMYCKEN: alltid vigselringar i vitt guld (med fyrkantsslipade briljanter), ofta något halsband från Efva Attling, ibland dinglande örhängen i silver eller vitt guld.
TV: Samsung. En fullständigt ointressant tingest som hänger på väggen.
MOBILTELEFON: iPhone (med chockrosa gummifodral).
DATOR: MacBook Pro hemma, fucking HP med dockningsstation på jobbet (*hatar HP, hatar HP, hatar HP*).
SMINK: nästan allt är från Clinique, ibland någon ögonskugga från Make Up Store.
ANSIKTSKRÄM: Clinique Superdefense. Den enda hudkrämen som verkar komma överens med min känsliga och pipiga hud, som flagar och blir rödflammig av minsta lilla.
LOTION: Body butter från Body Shop.
DEODERANT: Rexona, ofta den gröna. (Någonting med Aloe Vera?)
TANDKRÄM: Pepsodent.
Aldrig, aldrig Colgate.
SCHAMPO/BALSAM: ofta någonting billigt från ICA, typ Elvital. Mitt hår är inte så kinkigt, bara det får balsam.
TVÅL: också någon billig skit från ICA.
PARFYM: just nu Dior
Addict.
MINERALVATTEN
: Vad som helst duger.
VIN: gärna en amarone.
DRINK: typ någonting med vodka och lime (jag dricker dock drinkar högst en gång per år)
BRÖD: gärna mitt eget grova fruktbröd.
MAT: långkok och högrev! Eller lamm! Eller råbiff!
GLASS: ja, tack!
GODIS: jag gillar allt som smakar tysklandsfärja på 70-talet (tänk winegums, kinder ägg och valfritt godis från Haribo).
SÄNG: numera Ikea i sovrummet. Hästensängen är förpassad till stugan (världens sämsta köp ever?) och Carpe Diem-sängen till arbetsrummet (världens bästa säng, men för smal för att användas på två).
LAKAN: vita, gärna av lite grövre kvalitet. Märke är ointressant.
FRISÖRSALONG: Sjöbergs trend.
DAGSTIDNING: DN och VK.
MAGASIN:Elle interiör, Family Living och Sköna hem på reguljär basis. Sedan köper jag andra magasin, typ Bang, mer sporadiskt.