onsdag 16 februari 2011

Plötsligt händer det!

Okej, jag kan knappt tala sammanhängande just nu. Än mindre tänka klart. För plötsligt har jag fått fyra års forskning - i princip ograverat - serverat på ett silverfat. Jag som nästan hade börjat räkna bort mig själv som forskare (jag tillhör inte huvudfåran inom mitt ämne, vilket har ställt till det väldigt mycket sedan jag disputerade för nio år sedan). Det är inte så att jag inte har forskat under dessa år, men det har skett på väldigt begränsad tid och med obefintliga resurser.

När jag var i USA i höstas, och satt sömnlös på ett hotell i en dryg vecka, så finslipade jag på två redan existerande ansökningar. Ansökningar som enligt många har varit bra men som inte har gett en krona i utdelning hos forskningsråden. Nu har dessa två ansökningar både gett ett stipendium och ett så kallat karriärbidrag. Plötsligt händer det!

8 kommentarer:

Alex sa...

Hurra!!!!

Viktoria sa...

Heja dig!!

Grattis :)

S sa...

Wohoo!!! GRATTIS!!

Lotta sa...

Fan, vad du är bra! :)

Grattis!

Sofia sa...

Grattis! =D

J sa...

Härligt!

Världen enligt J. sa...

Tack - det känns verkligen fantastiskt just nu!

Kicki sa...

Grattis!!