onsdag 2 februari 2011

Saker man kan göra när man väntar på att tiden ska gå

För övrigt försöker jag fixa praktiska grejer. Typ anmäla föräldraledighet till försäkringskassan, uppdatera Eduroam-certifikatet i iPhonen, skriva ut förlossningsplanen och komma på vad vi behöver ha med oss till bb.

Ingenting går särskilt bra. E-legitimationen strular. Certifikatet vägrar komma upp på rätt sätt. Jag har inte en aning om vad jag, eller bebisen, behöver.

Men jag har lyckats printa ut en förlossningsplan! Och upprörts över att mallen utgår från vaginala förlossningar. (But of course, vad inbillade jag mig?)

1 kommentar:

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Jag hade också sjukt mkt problem med e-legitimationen, men fick väldigt bra hjälp från banken. (Även om jag är sjukt sur över att info som att vissa saker var väldigt viktiga att göra i rätt ordning, inte fanns angivet någonstans).

Så här ser min bb-väska ut:
- Lite kläder till mig, typ två ombyten (inkl morgonrock och tofflor som jag är lite tveksam kring men som "alla" säger ska vara så bra att ha)
- Kläder till maken (ett ombyte)
- Kläder till bebisen (tre ombyten)
- Neccesär med allt man kan behöva dusch och hudvårdmässigt plus amningsinlägg
- Filt till bebisen
- Kamera inkl laddare
- Nåt att läsa
- Datorn (de har trådlöst internet på vårt bb)
- Lite snacks och sånt

Sedan har jag också vetekudde för smärtlindring och bärsjal då de rekommenderade det på vårt bb, men det är typ allt. Skulle jag lyssnat på vad alla sa att man "måste" ha så hade jag varit tvungen att köpa ny väska...