torsdag 12 maj 2011

Hej konsument!

Sådana här DN-listor måste man ju göra lite då och då.

Favoritgata: Odengatan i Hufvudstaden (fortfarande...efter snart åtta år i Norrland).
Favoritdrink: jag är inte mycket för drinkar.
Äter lyxmiddag på: Victoria.
Bästa mikromaten: gillar verkligen inte mikromat, men om det ska mikras så föredrar jag matrester (typ hemmagjord lasagne eller något långkok).
Favoritförort: Råsunda (ibland kan jag verkligen sakna min gamla lägenhet i Råsunda och de fina promenadområdena mot Sumpan och Råstasjön).
Fikar gärna på: Costas.
Bästa lunchstället: här i stan äter jag gärna lunch på Victoria (det vill säga samma ställe som för en lyxmiddag), annars är jag löjligt förtjust i Operakällarens bakficka och Ki Mama.
Bästa brunchen: jag gillar att äta frukost, inte brunch. Och för frukost duger de flesta hotellfrukostar. Eller ännu hellre, Starbucks.
Bästa kaffet: Kahls kaffe på NUS. Det är kanske inte bäst i världen, men gott och prisvärt (en bra latte för en tjuga, vad finns att klaga på?)
Bästa baren: jag undrar när jag senast var på en bar...?
Senaste Stockholmsupptäckt: att jag inte har någon koll längre. Vid nästa besök ska jag försöka hinna till Marc Jacobsbutiken.
Senast sedda teater/dansföreställning: en oerhört deppig barnföreställning (med lite sång och lite teater). L. dissade den fullständigt.
Favoritlyxartikel: väskor (köps mycket sällan) eller parfym (köps betydligt oftare).
Värsta huvudbonaden: typ sådana här kepsar?
Favoritråvara: högrev.
Favoritmärke: det beror på vad det gäller. På kläder är det Filippa K., för att det är ett märke som nästan alltid passar min kropp. Men jag gillar även mycket annat. På skor är det Clarks (för att de finns i storlek 35 och passar mina fötter) och när det gäller accessoarer är jag fruktansvärt konservativ. Men men, jag handlar ganska mycket på Åhléns också.
Användbar pryl: papper och penna.
Modeförebild: jag är så vansinnigt tråkig, men den enda jag kan komma på är Gwyneth. Jag tycker också att Chloë Sevigny är rasande vacker, men jag vet inte om hon är någon modeförebild direkt.
Motionerar: jovars, det brukar jag göra. Springer, tränar på IKSU eller spelar golf.
Hejar på/håller på: svenska golferskor (som Mimmi Hjort och Anna Nordqvist) och diverse friidrottare (exempelvis Isabellah Andersson). Jag tittar gärna på idrott, men avskyr flocksporter som fotboll och ishockey.


1 kommentar:

J sa...

Amen högrev, bästa biten på nöt. Och märgpipa.