måndag 16 maj 2011

Idag - en snodd lista

Åt jag: frökusar och kaffe (frukost), äggröra med körsbärstomater och parmesan (undermålig lunch), marinerade kycklingklubbor, stekt potatis och citronaioli (middag).
Lyssnade jag på: Young Gods.
Tittade jag på: Mermadia. Not my choice, om vi säger så...
Skrattade jag: åt maken. Lika kul som vanligt.
Sjöng jag: med till Young Gods.
Köpte jag: ingenting.
Lyckades jag: öppna min viktiga språkgranskade fil.
Misslyckades jag: med ambitionen att ta mig ner på stan.
Påbörjade jag: målningen av dörrfoder på övervåningen.
Avslutade jag: avslutar jag någonsin någonting?
Valde jag: att göra väldigt lite.
Fick jag: en galen lampa av min mamma. Den är från Murano och allt annat än minimalistisk.
Ångrade jag: ingenting?
Höll jag på att: rensa i källaren.
Blev jag glad: när jag tittade på kidsen.
Blev jag arg: när jag insåg att det hade demonstrerats mot det nya stadsbiblioteket. Det kommer ju att bli bra!
Provade jag: en klänning som jag köpte i USA, när jag var gravid. Den satt som en säck nu.
Ville jag: prata med Bästa M.

Inga kommentarer: