tisdag 3 maj 2011

Intresseklubben noterar: marinblått is da shit


Någon gång så där vart femte år så får jag för mig att marinblått är den tjusigaste färgen på kläder. När jag skriver det så inser jag hur rubbat det låter. (Hej, jag vill se ut som en flygvärdinna!)

Den senaste tiden har jag inhandlat ett par mycket marinblå jeans (utan slitningar och annat trams), en lika blå trenchcoat, en blå och vitrandig tröja, en mörkblå jeanskjol med guldfärgade knappar och en väldigt blå kofta.

Ofta sammanfaller detta med att jag måste överdosera Prefab Sprouts. Strunta i ett videon är anskrämligt ful och att Paddy har västen från helvetet.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Åååå Prefab!!!! Kan man bli annat än glad? Nu har du räddat min annars så avskyvärda kväll. :)

Jag är nog alltid en marinblå-gillare. Klassiskt, passar till mycket och är roligare än svart. ;)

Världen enligt J. sa...

Jag satt och kollade på gamla Prefabvideos halva kvällen. Kolla in den som är till King of Rock n Roll :D Rena lyckopillret!