onsdag 22 juni 2011

Snart sista dagen

Just nu håller jag ärligt talat på att gå sönder av stress. I morgon är sista dagen (åtminstone officiellt) med mina nuvarande arbetsuppgifter. Sedan är det tänkt att jag ska ha semester. Och efter det ska jag fortsätta med helt andra arbetsuppgifter. Det är många avslut och överlämnanden, kombinerat med overkligt många trådar i luften (som ligger bortom min kontroll) och ett par deadlines för texter. Plus allt annat som hör säsongen till. Föräldrasamtal, after work med kollegorna inför semestern, sista bokcirkeln innan sommaren...

Och just det. Jag jobbar ju halvtid, då jag ju är föräldraledig också.

Men. Det finns faktiskt ett men. Det finns ett slut på alla listor och måste-absolut-fixa. Exakt allt kommer inte heller att bli gjort.

2 kommentarer:

Malin sa...

Jag blir stressad bara av att läsa om vilket tempo du håller! Det är väl ofta det som är problemet med att jobba halvtid, att det ofta görs så mycket mer på denna tid. I alla fall med ett sådant jobb du har, jag går bara hem :) Det är superbra att kunna dela men har säkert sina jobbiga sidor också. Kämpa på, snart är det över(?) och semester!

Världen enligt J. sa...

Nu är det semester - och både jag och Maken konstaterade just att ingen av oss skulle fixa det här tempot hela tiden. Nu måste det bli lite lugnare ett tag!