fredag 29 juli 2011

Inte ett dugg modern

Maken lyssnade för ett tag sedan på ett radioprogram med Henrik Schyffert, där han berättade att han hade kört sina typ 2000 cd-skivor till återbruket vid den senaste flytten. Tjoff, tjoff!

Det låter ju onekligen frestande. Tänk så mycket plats vi skulle få i matrummet om jag slängde ut alla skivor. Problemet är bara att jag har börjat köpa fysiska skivor igen, efter att ha trott att jag är en modern människa som kan ha all musik i dator. Det kan jag inte. Jag har dock funderat på att flytta över skivorna i ett antal wallets/binders.

2 kommentarer:

Maria sa...

Själv har jag aldrig slutat köpa skivor. Jag har mycket digitalt och använder gärna Spotify. Men jag skulle för mitt liv aldrig göra mig av med skivsamlingen.

Men visst är det dock lite svårt att inreda riktigt snyggt med dem.

Har funderat på skåp, String-hyllor osv... men hyllor alla Billy-cdhyllor för duga tills den ultimata lösning dyker upp. Får glädjas åt att jag bara har en fjärdedel mot för Schyffert, gör det lite enklare iaf.

Världen enligt J. sa...

Även här är det Billyhyllor (med glasdörrar för att hålla klåfingriga ungar och husdjur på behörigt avstånd) som utgör förvaringen - efter att ha gett upp stringhyllorna. Funktionellt men knappast snyggt...