onsdag 20 juli 2011

Saker jag inte förstår mig på (del okänd)

Härom dagen var jag ner på stan. Oerhört spännande saker, som att köpa linsvätska och att lämna tillbaka låneböcker, stod på schemat. Det var dock svårt att missa att det hade hänt en del saker i stadens affärer. Mitt bland alla deppiga reakläder, i mystiska färger och modeller, så hängde det höstkläder. Höstkläder? Vem vill köpa en lång höstklänning med purpur och senapsfärgade blommor, kanske med en matchande yllekofta, i mitten av juli? Eller vinterstövlar?

Just for the record: det är 26 grader i skuggan idag.

2 kommentarer:

Fransyskan H sa...

26° i skuggan? Underbart!! Själv sitter jag med strumpor och kofta... och skulle nästan (men bara nästan) vara lockad att köpa mig en yllekofta. Mitten av Juli och västra Frankrike lever hösten i förväg!

Världen enligt J. sa...

Då är det definitivt mer begripligt att sukta efter yllekoftor! Här är det inte det. Mer...tänk om jag skulle köpa en ny baddräkt?