tisdag 30 augusti 2011

En lista (och jösses så ospännande jag är...)

Brukar du komma i tid:

Ja, för det mesta. Förutom när vi ska hem till Makens bästa kompis, då kommer vi alltid 20-30 minuter för sent (fråga mig inte varför, det är ett mysterium).

Har du bra kondition:

Ja, nu har jag det! För ett halvår sedan orkade jag inte gå till jobbet (vilken tar en kvart), vilket var skitjobbigt rent psykiskt. Jag har nog aldrig varit i så dåligt skick som under graviditeten med Lille O., varför jag riktigt njuter av att springa nu.

När blev du fotad senast:

Förutom Photo Booth-trams så var det nog i somras. På fiskrestaurangen i Råå.

Hur känner du dig nu:

Okej. Lite post dead line-matt.

Vanligaste färg på dina kläder:

Blå eller svart?

Blir du bra på kort:

Nej, jag gör oftast någon konstig spänd min.

När och varför grät du senast:

Riktigt ordentligt var nog på min morfars begravning. Trots att han hade passerat 90-strecket med marginal så var det fruktansvärt sorgligt - och för tidigt. Någon gång ska jag skriva ett inlägg om min supermorfar.

Var det pinsamt att svara på det:

Nej, nej. Alla närvarande storbölade. Jag skäms inte ens över att jag gråter på golfbanor ibland.

Hade du en bra kväll igår:

Nja, jag kom hem efter tretton timmars arbete. Uppskruvad och väck på samma gång.

Din favoritdryck på morgonen:

Kaffe. Svart som natten.

Kan du laga mat:

Ja. När jag var tjugo kunde jag nog inte det, men tjugo år senare så kan jag laga det mesta.

Är du nyttig:

Vanligtvis ja.

Är du blyg:

Privat ja, professionellt nej.

Vilken tid gick du upp idag:

Åtta.

Vilket tv-spel spelade du senast:

Super Mario Cart.

Vilket tv-spel är ditt favoritspel:

Pass.

Hur mycket krävs för att du ska bli full:

Några glas vin kanske? Jag undviker helst att bli full.

Har du spytt offentligt:

Ja, både som tonåring (på någon festival), av magsjuka (i tunnelbanan...) och av graviditet.

Jag sover:

Helst åtta timmar, i en skön säng och ett tyst rum. Jag är rena prinsessan på ärten.

Vad sa du senast:

Typ "är du mätt nu?".

Var du på festival i somras:

Hahahaha. Nej, det var jag inte (även om jag grämer mig en smula över missade spelningar med Fleet Foxes).

Vem ringer du när du är arg och ledsen:

Ingen tror jag. Eller kanske Bästa M. Jag är inte så mycket för att ringa till folk.

Vad skulle du behöva nu:

Ett städteam, en rörmokare och en arkitekt.

Har du snygga skor:

Jovars.

Vad var det första du sa i morse:

Typ "god morgon gumman, är du vaken?"

Har du sovit i den egen säng i natt:

Ja.

Har någon annan sovit i din säng i natt:

Nej, inte ens Lille O.

Har du körkort:

Ja.

Är du ensam just nu:

Nej. Lille O. sover och L. kollar på Carton Net i närheten.

Vad ser du mest fram emot denna vecka:

På torsdag börjar mitt nya fria liv som forskare. Yeah!

Inga kommentarer: