lördag 17 september 2011

Bra dag

Idag har jag ätit ett berg med sushi, på ett av mina gamla stamhak från den tiden jag bodde i Hufvudstaden, köpt en lampskärm i världens bästa affär (a.k.a. Svenskt tenn) och sprungit 21 098 meter. Ungefär vid tolv kilometer fick jag någon slags frossa och började frysa helt okontrollerat och var tvungen att gå på toaletten. Men jag kämpade vidare. Till slut gick jag i mål på 1,56. Det ursprungliga målet, när jag började träna igen i april, var att springa halvmaran under två timmar - så det får betraktas som uppfyllt. Fast de senaste veckorna har jag tänkt att 1,52 var en helt rimlig tid. Just nu känns det bara fantastiskt skönt att ha kommit i mål. Det får bli en bättre tid en annan gång.

4 kommentarer:

Kattis sa...

Duktiga du! Enbart tanken på att springa en halvmara igen får mig att rysa, och det inte av välbehag...

Viktoria sa...

Heja!!

S sa...

Coolt! Du är grym måste jag säga. Springa är ju så enformigt, jag önskar önskar att jag kunde tänka samma glada tankar som jag antar att ni tänker, du och de andra som gillar att springa, när ni är ute och springer.

Världen enligt J. sa...

Tack!

S: grejen är att inte tänka alls :) Man fokuserar bara på att ta sig framåt, vilket faktiskt kan vara riktigt trevligt.