lördag 10 mars 2012

En veckas semester

Snart har vi spenderat en vecka i Åre. Jag älskar Åre. Bokstavligen älskar. Visst, det finns andra ställen där man kan åka skidor. Och visst finns det ställen som betraktas som mer genuina. Jag skulle gladeligen åka till Aspen, Vail eller Whistler - om det inte vore så långt bort. Och jag gillar Riksgränsen. Men om man ska åka på familjesemester - och kunna åka anständiga backar - så är Åre perfekt. Här finns lite allt möjligt. Man kan bada, gå på biblioteket, shoppa och åka svarta pister. I år har även L. testat på att åka slalom - vilket blev en oväntad succé. Hon tyckte att det var vansinnigt roligt och låg mest och skrattade i backen.

Det enda som är lite tråkigt är att jag och Maken sällan kan åka tillsammans. Vi turas om att åka och att vara med barnen. Men å andra sidan så är det förhoppningsvis ett övergående problem. Om några år kan vi (förhoppningsvis) åka skidor med båda kidsen. Det ser jag fram emot.

Inga kommentarer: