torsdag 14 juni 2012

Saker jag inte förstår (del okänd)

Färgen vit. På kläder, alltså. Vad är poängen? För det första ser vita kläder ut som förrymda lucialinnen. För det andra så blir det alltid fläckar av gräs/vin/choklad/kaffe, oavsett om man befinner sig i närheten av nämnda substanser eller ej, inom två minuter. Och det här med att vita kläder skulle se så fräscha ut, eller att en vit blus går att ha till allt? Jag förstår helt enkelt inte.

Men kanske är det så enkelt att min bakgrund som gammal synthare och goth har satt alltför djupa spår. Jag minns fortfarande fasan när Dave Gahan, under Music for the Masses, började uppträda i vita jeans. Obegripligt.


3 kommentarer:

Alex sa...

Har nyligen köpt ett par vita byxor som jag ÄLSKAR!!!

Världen enligt J. sa...

Haha. Det är ju det jag inser - alla andra ääääälskar vita kläder. Och jag begriper ingenting,

Kicki sa...

Och jag har mer och mer börjat gilla vitt/benvitt, trots min synth- och rockbakgrund. Igår hade jag en superfin vit, 50/60-talsinspirerad klänning. Love it! Men det blev två fläckar, som jag lyckades ta bort nu på morgonen :).