söndag 30 september 2012

Konsumtion: Missoni

Ungefär hundra år efter alla andra sladdade jag in på Lindex och upptäckte till min förvåning att det fanns Missoni by Lindex-prylar kvar. Ganska många till och med. Jag provade en klänning. Jag virade en stor halsduk runt halsen. Jag drog på mig ett par handskar och ett gigantiskt armand. Jag provade en kofta. Jag tryckte ner en mössa på huvudet. Jag hängde en väska över axeln. Och kände mest...näe. För en vecka sedan stod jag och petade på de mest sagolika Missonihalsdukar på ett varuhus i Florens. I sagolika material. I himmelens alla färger. I jämförelse framstod, dessvärre, Lindexvarianten mest som tråkiga kopior i usla material (jag veeeet att det inte går att jämföra, då priserna är i helt olika ligor).

Det blev dock en mössa på Lindex, för de fina färgernas skull.

2 kommentarer:

J sa...

Jag gjorde likadant fast på hemsidan, la till och med några varor i korgen men bestämde mig för att lägga pengarna på handdukarna från Missonibutiken på NK istället.

Världen enligt J. sa...

Klokt beslut! Det går nästan inte att jämföra...