lördag 1 september 2012

Say hello: Operetta


Bild: fanpop.com

Lördagar kan ägnas åt olika saker. Idag var jag och dottern till den lokala leksaksaffären, som hade kampanj på Monster High-prylar. Det var värre än ett biljettsläpp till Bruce Springsteen (ja, för medelålders människor då). Affären var fylld av vilda sex till åttaåriga flickor som slet och rev i kartongerna (hmm ja, jag såg inte en enda pojke i närheten av Monster High-hörnet) under dramatiska former. Lagoona Blue verkade vara mest populär, men L. spetsade in sig på Operetta (dottern till fantomen på operan, för de oinvigda). Så nu har Operetta flyttat in i hushållet (och fått träffa de redan inneboende: Clawdeen Wolf, Lagoona Blue och Ghoulia Yelps).

L. har för övrigt stenkoll på alla karaktärer. Vad deras favoritmat är (exempelvis är Dracu Laura vegetarian), vem som är kompis med vem och vad de är bra på. Generellt är de jättecoola. Och bäst.

Ibland känns min egen barndom väldigt avlägsen.

2 kommentarer:

Kattis sa...

Har aldrig ens hört talas om dessa, men du kan fråga mig precis allt om LEGO Batman 2... Bra presenttips!

Världen enligt J. sa...

Det är ju extremt könsstereotypt när det kommer till sådana här saker. Men jag måste erkänna att Monster High-brudarna är liiiiite coola! De har i alla fall personlighet och roliga särdrag (och är inte överdrivet söta).