söndag 11 november 2012

När man får något att tänka på

Här firas inte fars dag. Däremot så storstädade vi huset och gjorde en jätteladdning med indisk böngryta och bjöd över vännerna och deras barn på middag. Jag och den ena vännen kom att diskutera våra plan b för jobb, det vill säga vad vi skulle göra om vi skulle sadla om till någonting annat än det vi gör. När jag sa att min plan var att driva hotell i Åre, eller någon annan stans i fjällen, så såg hon förbryllad ut. Hotell? Hon hade liksom en helt annat bild av vad jag skulle kunna, eller till och med borde, göra - vilket var intressant att höra. Mycket intressant.

Jag måste nog fundera ett varv, trots att jag trivs alldeles utmärkt på mitt jobb.

1 kommentar:

S sa...

Jobbgriller i huvudet är ibland angenämt. Speciellt när man redan har det rätt bra!