måndag 21 januari 2013

Konversation mellan fyra i hushållet

- Jag åker en sväng till posten och hämtar ett paket!
- Okej.
- Vadåååå? Vem är paketet till?
- Ehhh, det är till mig.
- Till deeeeej?!!!!
- Ja.
- Vad är det för nåt då?
- Ähh, bara nåt jag har beställt. Jag tror inte ens att jag ska behålla det.
- Meeeen! Till deeeej! Varför är det alltid till dig?
- Va?
- Det är ju aaaaldrig till meeeej!
- Jo, men oftast är väl paketen från mormor? Till dig?
- Näe!
- Men vad är det då? Kanske...en ny kofta?
- Ehhh...ja.
- En kååååfta! Men jag vill också ha en ny kofta!
- Men alltså...
- Moahaha. En kofta!
- Nu var jag på vippen att dra ihop ett tal om att jag behöver en ny kofta. Men det gör jag inte. Den är helt onödig! Men jag har beställt den ändå...bara för att den är fin.
- Haha. Åk nu.
- Men jag vill också ha en ny kååååfta!
- Jag åker nu!
- Jag vill också följa med! Jag får aaaaaldrig följa med när du åker till posten!
- Men...jag ska ju bara åka till posten?
- Brrrrr! Brrrr! Åka bil! Åka bilen!

Inga kommentarer: