torsdag 11 april 2013

Klädkrisens fortskridande

Jag vet inte vid vilken tidpunkt jag började tycka att Lindex är lösningen på en garderob i kris, men det tycker jag uppenbarligen. För nu har jag i runda slänger shoppat halva Holly & Whyte-kollektionen. Först blev det ett par tomatröda chinos. Sedan den veckade kjolen, i blått med vita ränder. En enfärgat blå top. En randig top. Och idag tyckte jag att det var helt nödvändigt att komplettera med en vit top med små blå prickar. Jag funderar även på ett beställa ett par chinos i blått (och grämer mig över att klänningen är slut).

Om inte annat så är det ekonomiskt att jag rockar loss på Lindex. För även om jag är en korsning mellan en kulturtant och övervintrad goth så har jag inte den minsta lilla lust att klä mig som en sådan just nu - och med tanke på vad jag normalt spenderar på kläder så är den här shoppingbonanzan mycket billig.

Någon dag när jag ids så ska jag även ta tag i kategorin skjortor. Någonting sådant här ska inhandlas.

Inga kommentarer: