lördag 20 april 2013

Pyssel-pyssel (del 2)

I kampen mot pysslet, eller snarast resultatet av allt pysslande, så har jag ägnat eftermiddagen att röja ut delar av vårt pannrum (som bland annat härbergerade min överdimensionerade vinysamling, ett antal reseväskor, ett akvarium och rester av byggmaterial) för att fixa en pysselhörna. Den kommer knappast se ut som det skulle göra hemma hos Underbara Clara. Det blir inga fina tapeter, pitoreskt målade pinnstolar, blommor eller tapetklädda burkar. Däremot så kommer det att bli en stort arbetsbord, lådor att förvara diverse material i och ett utrymme som tål limpistoler och färg. Kanske kan jag sträcka mig så långt att jag fixar några fina burkar och sätter upp någonting färgglatt på väggen. Men bara kanske.

Det här kan vara bland det bästa jag har gjort i huset. Eller det sämsta. Jag får (förhoppningsvis) undan en del pysslande (och tillhörande berg av material) från köket, men det kan ju vara så att det leder fram till en explosion av...verk.

Ps. Jo, jag tycker att det är bra att barn är kreativa. Jag har bara lite svårt att leva med dekorerade toarullar på varje öppen yta.

Inga kommentarer: