lördag 5 oktober 2013

Och myset sänkte sig som en yllefilt över folkhemmen (eller hur det nu var)

Så är hösten definitivt här. Mörkret lägrar sig över folkhemmen och nordanvinden letar sig in under kläderna...och folk talar sig varma för tedrickande, raggsockor, lyxiga doftljus, höstlöv, mysiga yllekoftor och Veronica Maggio. Över huvud taget så verkar folk vara, eller vilja bli, väldigt mysiga så här års.

Ja, ni hör att jag kanske inte riktigt köper detta. Blir man inte bara trött av att krypa upp i soffhörnet, vira in sig i fjorton lager ylle och hinka i sig en balja kanelte? För att inte tala om doftljusen. Men mitt problem är kanske att jag blir så trött och deprimerad av mörkret att den typen av behandling skulle försätta mig i koma istället för någon form av mysnirvana. Själv tror jag mer på dagljuslampor och att springa mil efter mil till Nine Inch Nails.

Inga kommentarer: