onsdag 13 november 2013

Dagdrömmar (del 2)

Jag kan inte riktigt släppa tankarna på om vi ska söka nya jobb, dra upp tältpinnarna och flytta någon annan stans. Inte för att jag är säker på att vi kommer att göra det om möjligheten öppnar sig, men för att tankarna blev så mycket större när jag uttalade dem. På många sätt är det en bra tidpunkt nu. Ungarna är inte så stora. Vi har båda tillräckligt bra CV:s för att (förhoppningsvis) stå oss i konkurrensen. Vi är inte så lastgamla att det inte är värt det av den orsaken. Men så klart finns det en massa frågetecken. Kan vi fixa två tillräckligt bra yrkesmässia dealar (ingen av oss är direkt sugen på ett sämre jobb)? Är vi beredda att lämna allt det som vi har här? Det vet jag inte.

Jag konstaterade till maken att vi i alla fall kan (eller sa jag till och med måste?) försöka söka nya jobb. Om vi inte gör det så kommer vi aldrig få veta om det gick, eller om vi verkligen ville. Så vi får väl se vad det leder till.

Inga kommentarer: