lördag 9 november 2013

Wulfruns!

Redan när jag var i England tidigare i höstas så drabbades jag av plötsligt begär efter creepers från Underground. Men då jag redan hade hur mycket packning som helst, med allt från jobbprylar och löpargrejer till en stor Buzz Lightyear, så stod jag över shoppingen - tills i torsdags.

Efter en hektiskt jobbdag, på vägen till flyget, svängde jag in på Åhlens city. Och där stod de; mina Wulfruns, i rätt storlek. Jag provade dem och strålade antagligen som en sol. Expediten undrade om de satt bra och frågade:

- Har du sett dem förut?
- Eh, ja.
- Jaha, vi har precis fått in dem. Jättecoola.
- Ja, alltså...jag har ju haft sådana här förut. På...gymnasiet.
- Jahaaa?
- Jag är ju lite äldre än du *generat skratt*. De var ganska vanliga då. Men visst är de fina!
- Ja, jättefina.

Och jag kunde se hur hon försökte räkna ut hur gammal jag egentligen är. (Svaret är: skitgammal.)

4 kommentarer:

Josefine sa...

ÅHHHH. Snygga. Fick akut köpsug nu. Har knappt handlat nåt till mig själv i höst så ett par skor borde jag fan ha.

Världen enligt J. sa...

Klart du ska ha Wulfruns! Det finns ju helt sjukt snygga varianter...

Fifi sa...

Snygga! Minns att jag suktade efter såna i smyg en gång i tiden, men jag hade bara kängor då, så det blev inga. Nu är jag lite mer varierad, så nu skulle jag kunna tänka mig ett par :)

Världen enligt J. sa...

Kör på det! De är verkligen fina i verkligheten.