måndag 6 januari 2014

Ska vi prata om vädret? (del 2)

Minsann om vi inte uppsökte den lokala ishallen, på allmänhetens tid (som den så fint heter), idag. I en timme åkte Maken och Stora L. skridskor. Jag stapplade omkring som Bambi. Lille O. var tvärsur över att det inte alls var så enkelt att åka som han trodde innan (till slut lyckades han dock ta några steg på egen hand).

Ute på parkeringen, i det blöta snöfallet, hörde jag en man fråga sin (gissningsvis) fru vad de skulle äta till middag. Blixsnabbt svarade hon:
- Du! Jag har inte gjort någonting annat än lagat mat i två veckor och jag har inte en aning om vad vi ska äta till middag.

För en mikrosekund var jag nära att gå fram och ge henne en kram och säga:
- Du, vi går och käkar någonstans. Blir Victoria bra?

Nu är jag klar med jullovet utan snö.

Inga kommentarer: