lördag 18 januari 2014

Snart så (eller i alla fall någon gång?)

Det fanns en tid när jag var väldigt pysslig. Jag renoverade lägenheter. Tapetserade. Klädde om möbler. Sydde lapptäcken för hand (oh well, det finns antagligen en diagnos för det). Den tiden känns väldigt avlägsen.

Inför varje helg så tänker jag saker som yes, nu i helgen, då ska jag banne mig sätta upp den fina tapeten i sovrummet! Eller som nu, yes, äntligen ska vi få in golvskivorna på den lilla toaletten så att jag kan lägga nytt mosaikgolv (och behovet av detta är inte estetiskt, sedan vi bytte stammar i somras har vi haft två mindre charmiga hål i golvet). Men sedan blir det - surprise! - ingenting. Helgerna går åt till dotterns simträning, städning av hus, löppass, storhandling och annat mer eller mindre nödvändigt. Och när vi kommer till att tänka på vad mer som kan göras så är klockan sju och det är söndag kväll.

Jaja, snart får vi kanske tillbaka toaletten på övervåningen.

Inga kommentarer: