fredag 31 oktober 2014

Det här kommer jag att ångra (när vardagsrummet slukas av en djungel)

I skymningsljuset stuvade jag in sonen i bilen och åkte tvärs över den norrländska pärlan. Här fanns det en mission minsann. En monstrea, eller kanske till och med två, skulle inköpas. Detta trots att jag efter monster-monstrean, som jag övertog från min hyresvärd på Södermalm för mer än två årtionden sedan, borde ha lärt mig att aldrig mer släppa en monstrea över tröskeln. De växer monstruöst snabbt. De blir skitstora. De slukar allt ljus, även om hemmet ser ut som en gallerilokal med operationsbelysning. Men tja, de har snygga blad.

Fanns det några monstreor kvar på den stora blomsterladan då? Så klart det inte gjorde. Jag kom hem med två kastanjeplantor och tre kaktusar.

Nu är jag helt besatt av tanken på monstreor. Besatt.

Inga kommentarer: