söndag 28 januari 2007

Det ska börjas i tid

Idag introducerades lilla L till två viktiga saker:

1. auktioner
2. antikmässor

Det var synnerligen intressant. Själv är jag i princip uppvuxen på auktioner. Varje söndag tillbringades i en dammig lagerlokal, som huserade den lokala auktionskammaren. Om sommaren var det bondauktioner som gällde. För att blidkas mutades jag av min mor, med varmkorvar, penntroll och smurfar. Men idag var det alltså dags för lilla L. Hon skötte sig utmärkt; skrattade bedårande skratt och sprattlade med sina små armar och ben. Och så länge hon fick sitta i mitt knä, eller bars omkring, så var hon nöjd med tillvaron. Nöjd var även jag - dagens fynd = ett kollage av K G Nilsson.

Antikmässan (av det mindre formatet) var dock en mindre hit, ur barnanpassningssynpunkt. Hur tar man sig fram till borden med en barnvagn när det är dyngtjockt med folk?

Inga kommentarer: