fredag 19 januari 2007

Som ett par snygga skor – fast för hemmet

Det sägs att ett par riktigt snygga och exklusiva skor kan rädda vilken nopprig H&M-outfit som helst. I ärlighetens namn vet jag inte om det stämmer. Det är ett säkrare kort att undvika noppriga outfits helt och hållet. (När jag var gravid såg jag mig nödgad att köpa en och annan trasa på den stora klädkedjan, då det bara var där som det fanns kläder som inte hotade att förvandla mig till en blommig tant-teletubbie – och det var som att slungas tillbaka till tonåren. Noppror, snedvridna sömmar och färger som såg urvattnade ut efter tre tvättar.)

Till saken; lampor är hemmets motsvarighet till snygga skor. En snygg och väl vald lampa kan rädda vilket Ikea/Mio/studentkorridor-hem som helst. Sätt en knallröd Bumling ovanför matbordet!



Eller någonting av Achille Castiglioni i vardagsrummet. Tänk två Parentesi på var sin sina om soffan:

http://www.flos.com/singlelamp.jsp?back=84569&name=Parentesi

Eller Anna Kraitz snygga skapelse i hörnet:

http://www.svenssons.se/shop/detalj.asp?lever=%25&typ=belysning&IMAGE.x=20&IMAGE.y=12&namn=&idart=1460

Inga kommentarer: