lördag 24 februari 2007

Hej konsument!

På ett diskussionsforum, där jag alltför ofta hänger, kom en av tjejerna på den lysande idén att vi skulle fylla i DN:s Hej konsument! Ja, eftersom man inte direkt kan räkna med att DN ringer upp och frågar efter just våra shoppingvanor...

Senaste impulsköp: Låda med lego (present).
Bästa promenad: Från hemmet, längs älven, ner till stan.
Favoritdryck: Vatten.
Äter lyxmiddag: Alltför sällan. Annars gärna på Victor.
Favoritgata: Odengatan i Stockholm (still my hood).
Bästa förfestmusiken: Någon gammal house-samling.
Reser helst till: USA och det nya favoritlandet Kanada.
Bästa mikromaten: Finns inte. Möjligen rester av hemmagjord lasagne.
En bra gå bort-present: Tulpaner med björkris och fint papper.
Favoritlyxartikel: Flygbiljetter.
Älsklingsljud: Bra musik.
Senast upptäckt i Stockholm: Att jag inte längre har någon koll.
Favoritgalleri: Galleri Marianne Ahnlund (inte mycket att välja på).
Favvosajt: www.metropol.se
Favvoblogg: min egen (of course), annars Linda Skugges.
Här bjuder jag mamma på middag: Hemma.
Favoritförort: Råsunda.
Fikar gärna på: Schmäck.
Bästa lunchställa: Lottas.
Favoritgrönsak: Rödbeta.
Favoritfärg: Svart (på kläder), vitt (i hemmet).
Favoritmärke: Filippa K (ja, jag är tråkig och konservativ!).
Favoritdjur: Mina, numera döda, husdjur.
Bil: Alltför tråkig och intetsägande.
Kändis jag vill träffa: Öhhh, inte riktigt min grej. Vad skulle jag säga?
Favvoskor: Svarta spetsiga saker med slingback, urgamla från Don & Donna.
Klädkonto: Mindre än tidigare, kanske 1500?
Motionerar: Springer på löpband, yogar.
Mest överskattade affär: H&M.
Det dyraste jag köpt: Huset.
Mode jag aldrig vill se igen: 80-tal, det var inte ens kul då.
Favorit på systembolaget: Taylors 10 (portvin).
Bästa fyllekäket: Föredrar att vara nykter. Och om jag är full vill jag inte äta.
Dansar helst till: House, bögdisco.
Senast gnolade: Universal Poplabs I Could Say I'm Sorry
Senaste fyndet: Böcker från Bokus.
Bästa romanen: Rules of Attraction eller Less Than Zero av Bret Easton Ellis
Bästa diktsamlingen: Har inte läst dikter sedan...folkhögskoletiden.
Favoritprodukt på apoteket: Nezeril till Lila L.
Fulaste färgen på kläder: Pastell-gult.

Inga kommentarer: