torsdag 26 april 2007

Seg mäklare

Ringde till mäklaren igen, angående torpet nedan.
- Jaha, ja, det var du som ringde härom dagen...?
- Japp. Vi lade bud.
- Öhhh? (Blädder, blädder i papper i bakgrunden.)
- ...
- Ja, jo, ni ligger fortfarande högst. Har inte hänt någonting.
- Nehej?
- Jag ska ha lite fler visningar. Folk som absolut vill titta. Jag har en på måndag.
- På måndag? Men när tänker du avsluta det hela?
- Ehhh, ja det blir väl någon gång där efter.
- Jaha. Men du ringer väl om det kommer något mer bud? Vi är intresserade.
- Jodå, jag ringer.
- Bra. Glöm inte bort oss.
- Nädå. (Sagt med en grymt uttråkad röst.)

3 kommentarer:

Disanisa sa...

Men guuud vad disträ...Hade det inte varit för att ni säkert är grymt kära i torpet skulle ni strunta i det bara därför!

Ponder sa...

Mäklare alltså, ibland undrar man om det inte varit lite FÖR lätt FÖR länge att sälja? Tycker dom blir allt sämre ju bättre bostadsmarknaden går, men det är ju bara min teori.
Håller tummarna för att ingen mer bjuder nu så att ni får köpa torpet - ser jätte fint ut! :)

Anonym sa...

Vilken trist typ! Som om du ringde o ströde! Va sur jag skulle bli!