måndag 23 april 2007

Utmanad!

Utmanad av Sofia! Kul! Här kommer svaren:

A ) Fyra jobb jag haft:
1. Biblioteksvakt
2. Kassörska
3. Försäljare
4. Assistent

Samtliga någon gång på stenåldern.

B ) Fyra filmer jag kan se om och om igen:
1. Annie Hall
2. Hannah och hennes systrar
3. Manhattan
4. På tal om Afrodite

Woody kan man alltid se om och om igen.

C ) Fyra ställen jag bott på:
1. Uppsala
2. Stockholm
3. I djupaste Småland
4. En liten håla i Skåne

D ) Fyra TV-program jag älskar att titta på:
1. Cityakuten
2. Simpsons
3. House
4. Beverly Hills (japp, det går repriser tidigt på morgonen!)

E ) Fyra platser jag har semestrat på:
1. New York
2. USA:s västkust
3. Vancouver
4. Paris

F ) Webbsidor jag besöker dagligen (nästan):
1. Linda skugges blogg
2. Hemnet
3. AFF
4. Jobbets hemsida

G ) Fyra favorit-maträtter:
1. Sushi
2. Grillad lax med ingefära, lime och chili
3. Tabouleh med massor av koriander
4. Lamm i alla dess former

H ) Fyra ställen jag hellre skulle vilja vara på just nu:
1. Torpet som vi ännu inte har köpt - och kanske inte heller kommer att köpa.
2. London – för att det är trevligt att åka dit och shoppa, särskilt om våren.
3. Stockholm – för att jag längtar ”hem” (inte alltid, men ibland).
4. Riksgränsen – för att åka skidor.

Härmed utmanas; J, Yllis och Cissi

Inga kommentarer: