torsdag 19 april 2007

Dag på jobbet

Vaknar kring 05.00 av att Lilla L. kvittrar, eller snarast ger ifrån sig glada tjut. Försöker sova lite till. L. fortsätter att kvitter-tjuta och leka med kaninen, björnen och den stora flodhästen i sängen.

Stiger upp 06.00. Fixar frukostflaska till Lilla L, te och mackor till mig. Kollar på Beverly Hills på 3:an och läser DN. Väcker maken, hoppar in i duschen.

08.00 går iväg till jobbet. Är framme en kvart senare. Kollar posten, öppnar mailboxen. Försöker skriva ut ett gäng attachments. Servern strular. Ger upp.

08.30 går för att hämta te, fastnar hos en kollega. Ersätter ett inplanerat möte med en snabb genomgång.

09.00-11.30. Möte. Jobbar intensivt. Information, information, information.

11.30-11-45. Fixar en grej med administrationen. Lyckas skriva ut attachmenten. Skickar iväg ett gäng med mail. Kommer på att jag måste fixa lunch.

12.00-12.30. Lunch. Småprat i lunchrummet.

12.30-14.00. Förmiddagens möte fortsätter. Budget, matriser, beräkningsprinciper.

14.00 -14.30. Handledning.

14.40-15.00. Fikar.

15.00 och framåt. Försöker beta av post-it-lapparna på skrivbordet. Beställer referensmaterial, skriver ut underlaget inför mötet i Stockholm imorgon, flygtider och telefonnummer. Skriver mail. Läser några texter. Fixar några gamla examinationer. Slänger ointressant post. Skriver två intyg. Registrerar. Bokar ett möte och två handledningar i nästa vecka.

16.53. Maken och Lilla L. kommer och hämtar mig. Resten av dagens jobb får fixas nu i kväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det verkar hektiskt! Vilken energi du måste ha!

Nu utmanar jag dig i min blog så du får lite mer att göra!