tisdag 17 april 2007

Stressen

I slutet av denna blogg skriver Linda Skugge om hur stressad hon är; "Just nu är jag så stressad att jag får stress-syndrom om jag hör sega låtar på radio, t ex Sophie Zelmanis nya låt. Jag mår fysiskt dåligt när jag hör den för att den är så seeeeeg och aldrig kommer igång."

Själv känner jag mig så stressad av att vara föräldraledig på halvtid att jag är tvungen att gå till öppna förskolan, för att distrahera mig själv (och ja - Lilla L. tycker att det är fantastiskt underhållande också). Jag fixar inte att gå omkring och skräpa i hemmet. Jag får mest bara ångest över allt jag kunde eller borde ha gjort under tiden. Innan någon påpekar det - ja, jag är medveten om att poängen med föräldraledighet är att man ska ta hand om sitt lilla barn, inte göra en massa andra saker. Och ja, jag vet att det är ett privilegium att ha tillgång till en mycket generös föräldrapenning. Men jag begriper fortfarande inte vad jag ska göra med all tid.

Inga kommentarer: