fredag 11 maj 2007

Alternativ allsång

Jag har fortfarande svårt för barnsånger, särskilt de med obegripliga nödrim (av typen "Kalle anka satt på en planka", eller den förskräckliga om en "krokodil i en bil"). Så för att tillgodose vår kära dotters behov av sånger i hemmet har nu utökat utbudet från Beatles och Johnny Cash till Depeche Mode. Trots att jag nästan alltid lyssnar på musik , och enligt mig själv har rätt bra koll - så är jag usel på sångtexter. Men så insåg jag att musik som jag lyssnade på i tonåren verkar ha fastnat bättre än annat. Följaktligen kan jag sjunga sådant som A Question of Lust, Somebody och Stripped utan problem. Likaså borde jag kunna fixa valfri Soft Cell-låt.

Så nu har vi ett alternativ till Allsång på Skansen i vardagsrummet;
I'ts a question of lust
I'ts a question of trust
I'ts a question of not letting
What we've built up
Crumble to dust

(Tralalala...)

2 kommentarer:

Lotta sa...

Åh, vad jag känner igen mig. DM är mina favoriter och jag kan alla gamla låtar men deras nyare kan jag bara sjunga med ett par rader.

Alice pappa har redan börjat skolat in Alice i musikens värld så hon ska få "rätt" musiksmak enligt honom. Tror jag ska köra hårt med DM på dagarna nu bara för att reta upp honom lite.

Pernillas blogg sa...

Här hemma är det radio på och när det kommer en bra låt så sjunger och dansas det friskt... De klassiska barnsångerna är det mest F som spelar, dansar och sjunger till ( med varierat resultat ;)) Oskar älskar musik, från minsta lilla snigel till maffigaste rocken... Musik ska spelas utav glädje.. det stämmer på mej, jag spelar efter humör, dvs väääldigt skiftande :D