onsdag 23 maj 2007

En vecka kvar

Om en vecka ska jag springa vårruset. Målet är att ta mig igenom loppet utan nära-döden-upplevelser. Gärna under 30 minuter. Vårruset ingår i min flerstegsplan för att undvika medelålderskris, eller så är hela planen ett uttryck för just detta. Planen är i alla fall att kunna springa ett milslopp efter sommaren och en halvmara nästa sommar (jag blev utmanad av en kollega att springa St Eriks-loppet nu i augusti, men det är nog att ta vatten ovanför huvudet). Jag har i flera år pratat om att jag vill kunna springa ett marathon innan jag är 40. Nu är det dags att ta tag i projektet.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Hade tyvärr också sådana planer. Det stannade vid Vårruset och ett ynka millopp. Någon halvmara blev det aldrig och ett marathon kan jag bara glömma.

Jag tror jag fortsätter lufsa runt i min skog, för mig själv i mina omoderna och urtvättade träningskläder.

Anonym sa...

Va hurtig du är!