lördag 5 maj 2007

Inget torp


Efter att ha väntat på livstecken från mäklaren i flera veckor så ringde han till slut. Men vi hoppade av budgivningen. Inte för att det var för dyrt, men för att vi hade fått fundera för länge. Det kanske inte är rätt tidpunkt att köpa ett torp - trots allt. Lilla L. är fortfarande en liten skrutt. Det finns fortfarande mycket kvar att fixa på huset. Vi ska till Spanien i sommar. Det är ju trevligt om vi hinner spela golf. Vi förvandlades till två velpottor, som inte kunde bestämma oss för vad vi egentligen vill. Då hoppade vi av.

Det känns både skönt - och tråkigt. Det skulle vara så trevligt att ha ett torp i mellansverige. Nära mamma, hyfsat nära vännerna. Ett torp skulle ju dessutom vara det optimala pysselprojektet (som om jag inte redan har ett helt hus fyllt av tänkbara projekt...).

Kontenta: jag har inte en susning om vi gjorde rätt.

1 kommentar:

Pernillas blogg sa...

Det kommer fler torp-chanser.Och vem vet, det kanske är det rätta så ni slipper grunna och våndas... Jag tror lite på det att om man velar och det inte är helt självklart så ska man nog låta bli... Då brukar det efter ett tag dyka upp ngt som känns självklart... Så tror jag :) Så i mina ögon gjorde ni rätt...

Njut av semestern och golfandet i år, nästa kanske ni har ett torp att pula med hela sommaren...