lördag 5 maj 2007

Lördag morgon

Lilla L. och jag sitter i vardagsrummet, äter frukost, kollar på MTV. Lilla L. försöker slicka i usb-porten till den bärbara Mac-en (inte uppskattat av mig), stänga av datorn (hon vet exakt var knappen sitter - och flinar nöjt när hon trycker ner den) och dra ut stickpropparna ur alla eluttag i vardagsrummet. Jag försöker locka med de färgglada Fischer Price-klossarna, som hon egentligen tycker om - men elektronik är roligare.

Vädret ser ganska trist ut, så jag har ingen aning om vad vi ska hitta på idag. Jag borde jobba i helgen. Nästa vecka är en riktig skräckvecka, med möten, föreläsningar och en konferens inbokad. Om jag lyckas få undan en del av det som ska göras nu under helgen så ökar det överlevnadschanserna senare i veckan. Tänker jag närmare på det, vilket jag gör, så får jag ångest.

Det känns som en väldigt vanlig lördag morgon.

Inga kommentarer: