fredag 18 maj 2007

Ny bekännelse

Det är nästan för pinsamt för att skriva - men jag har spanat in ett nytt torp. Denna gång i de norrländska skogarna, d.v.s. mycket närmare hemmet än tidigare objekt. Själva torpet är såååå fint och charmigt. Fina plankgolv, en gigantisk vitkalkad öppen spis (rättare sagt; det är en gammal bakugn), gamla handblåsta fönster, gångavstånd till en badsjö - och cykelavstånd till en golfbana. Men huset saknar el, vatten (även om brunn finns i närheten) och ligger mitt inne i skogen. Det är massor med sly som måste röjas. Närmaste grannen verkar vara en skrot-niklas. Myggen är antagligen stora som kråkor - och blödtörstande.

Jag är helt knäpp. Jag borde få elchocker. Eller åtminstone skickas på avvänjning.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Huset verkar ju fint men avsaknad av vatten, mitt i skogen och monstermygg låter avskräckande i mina öron. Det finns många fina torp och golfbanor i Småland. Billiga torp dessutom. :)

Världen enligt J. sa...

Det är avskräckande även för mig! Jag säger ju att jag behöver elchocker!

Det finns ett stort problem med Småland: hundra mil bort. Annars skulle det vara en bra idé (jag har ju dessutom bott på det småländska höglandet under gymnasieåren).