söndag 17 juni 2007

Musik i de norrländska skogarna

En av de sämsta sakerna med att bo i obygden är bristen på skivbörsar. Jag kan fortfarande sakna "mina" skivbörsar i hufvudstaden och mina normala raider varje lördag förmiddag. Sedan jag flyttade upp till den norrländska skogarna återstår alternativet att beställa på nätet. (Det finns förvisso en lokal skivaffär, som har ett anständigt utbud, men med tanke på deras sjuka överpriser är den inget rimligt alternativ.) Problemet är min tilltagande demens. Jag glömmer helt enkelt bort vad det är jag ska beställa. Flera gånger har jag glömt att beställa:

- The Tough Alliance - A New Chance (helt obegripligt med tanke på att jag lyssnar på First Class så gott som dagligen)
- Shout Out Louds - Our Ill Wills (också obegripligt - den är skitbra)
- The Go! Team - Grip Like a Vice (se dagens låt nedan)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du ser! Hufvudstaden kallar på dig! Det finns golfbanor, kompisar, skivbörsar - ypu name it! :)