tisdag 12 juni 2007

Om konsten att säga nej


- Hej det är A!
- Hej, hej!
- Jodu, på mötet pratade vi om vilka som ska ställa upp i St Eriksloppet. Visst ska du vara med?
- Ehhh, men alltså, jag är ju inte direkt...
- Jaja, jag sprang en mil igår och det tog över en timme, så jag är inte heller direkt vältränad!
- Men, jag...
- Det blir bra ska du se!
- Men...
- Det blir du, jag, C. och T. P. har ju högt blodtryck och F. har skadat sitt knä. Och A backade ur! Han tyckte att han var för otränad!
- Jaaaa, men...
- Visst ska jag anmäla dig också?
- Ehhh, jo, men...
- Det är 82 dagar kvar! Så du hinner träna! Det finns träningsprogram på hemsidan!
- Jo, jag har sett det.
- Ja, men då anmäler jag dig också!
- Ja, jo, det blir kul!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Sånt där är skitbra! :)

Nu måste du bara ut och träna. Heja, heja! Detta fixar du lätt.

Anonym sa...

Haha! Det var visst frivillighet under tvång där! Ut i spåret med dig nu Sivan (eller vad du nu heter på riktigt! )

Världen enligt J. sa...

Ja, nu återstår inget annat än att träna!