onsdag 18 juli 2007

Allt



Det är semester. Semester innebär numera läsande, så kallat nöjesläsande. Läser gör jag för jämnan, men nöjesläser vare sig orkar eller har jag tid med under stora delar av året. Ungefär en roman eller deckare om dagen är semesterdosen. (När jag var yngre så var det för övrigt min normala bokkonsumtion; en bok om dagen. Dag efter dag, år efter år.) Parallellt med mer och mindre bra deckare så läser jag årets mest hypade bok; Martina Lowdens Allt. Den är lika fantastisk som alla säger - men gör sig bäst i mindre doser (kanske 50 sidor åt gången?). Hennes bokofili är underbar. Och hennes listor är...ja, vad ska jag säga? Sagolika? Särkilt mycket uppskattar jag hennes listor över vad som finns på hennes skrivbord; pennor, böcker, skivor och moleskineanteckningsböcker.

2 kommentarer:

Kattis sa...

Jag tyckte att hela hon var sagolik när jag såg henne i Lasse Bengtssons morgonsoffa.

Världen enligt J. sa...

Det missade jag fullständigt! Men ja, hon verkar fantastisk!