lördag 8 september 2007

Hjärnan


Maken ställde frågan:
- Hur stor del av hjärnan tror du slås ut när man är förkyld?
Mitt svar kom blixtsnabbt:
- 90 procent.
Endast de mest nödvändiga funktionerna (om ens de?) återstår. Jag kan gå och tala samtidigt, så länge samtalsämnena är banala. Jag kan laga mat, om ingredienserna är få och inte så känsliga. Jag kan svara på mail, om budskapet är kort och enkelt. Jag kan skriva blogginlägg, men bara om urtrista saker (typ om hur jävla synd det är om mig som är så sjuuuk, buhuuu). Min hjärna är helt kaputt. Håhåjaja.

3 kommentarer:

Kattis sa...

Man snyter ut den!

Lotta sa...

Då tror jag du är mer man än kvinna. Mannens hjärna slås ut när han är sjuk medans kvinnans hjärna tappar 10 % i kapacitet bara.

Se här... Jag jobbar, hostar, snyter mig, tar hand om Alice, städar, hostar, snyter mig igen och lagar mat. När gubben är sjuk ligger han på soffan och tror han ska dö om han så bara går och hämtar posten.

Världen enligt J. sa...

Kattis; ja, sannolikt är det så!

Lotta; ja, sannolikt är jag man! Jag blir oerhört pipig när jag blir sjuk och ligger mest under ett täcke och tror att jag ska dö.