måndag 10 september 2007

Nästa nivå

Förkylningen från helvetet har gått vidare till nästa nivå: hosta. Trots bristfällig sömn - var det bara att släpa sig till jobbet idag. Planera, fixa underlag inför morgondagens möten, installera program för internetbaserade möten (som visade sig vara mycket bra), stämma av grejer med folk, skriva intyg, ha det internetbaseade mötet samt besvara fem tusen mail (eller något åt det hållet i alla fall). Ibland är jag mer effektiv när jag egentligen inte orkar. Då gör jag bara. Tjafsar mindre. Prickar av punkterna på post-it-lapparna.

Utan post-it-lappar skulle jag för övrigt vara helt körd. Mitt liv punktas upp och betas av. Det som inte finns uppskrivet kommer sannolikt aldrig att ske eller utföras. Det ska vara de kvadratiska och ljusgula blocken, inga nymodigheter som pastellfärgade eller neonrosa.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Se! Du är kvinna trots allt. :D

Välkommen till de hostandes skara. Ju mer jag tänker på att INTE hosta desto värre blir det. Perfekt att stå framför 18 elever och inte få fram ett knyst för allt hostande, men alltid roar jag väl någon. :)

Anonym sa...

JA hur klarade sig folk pre post-it? Och det får heller inte vara den där minsta varianten, den bara försvinner och syns knappt om den nu skulle sitta kvar!

Hoppas hostan går över fort!

maria sa...

Eller hur? Och hjärtformade post-it? vad är det? ...man kan väl klippa själv ;-)