lördag 15 september 2007

Panikkonsumtion


Dvd:n/cd-spelaren fick teknisk spunk härom dagen. Den vägrade läsa skivor och hävdade "no disc" även med en skiva i magen. För att göra en lång historia kort: jag står inte ut utan musik i hemmet. Konsekvens: panikinköp av ny dvd. Normalt anser jag att det här är det enda stället där man kan köpa den här typen av elektronik. Men då de har lagt ner verksamheten i den norrländska hålan, så blev detta alternativet.

Nu hoppas jag att den inköpta Harman/Kardon-spelaren samsas fint med mitt NAD-system. Om jag vore man så skulle jag sannolikt vara ännu mer nördig än vad jag är när det gäller ljud.

Om jag hade obegränsat med pengar skulle det bli ett Linn-system. Vid tanken på ett sådant börjar jag drägla som Homer efter en doughnut...

Inga kommentarer: