tisdag 4 september 2007

Utmanad!

Lott@ tyckte att jag var lite sysslolös - och skickade en utmaning;

Regler: Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg som innehåller åtta fakta eller vanor om en själv. I slutet av inlägget utmanar bloggaren åtta nya personer. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen i deras kommentarrutor på deras bloggar, så att de vet att de har blivit utmanade.

1. I tidernas begynnelse var jag punktlig. Aldrig att jag missade en tid, ett möte eller en deadline. Sedan, vid en tidpunkt då det mesta i mitt liv var kaos, upptäckte jag att ingenting hände om jag missade tider, möten och deadlines. Sedan dess är jag alltid försenad.

2. Mina fötter är små och näpna, i storlek 35.

3. När jag var barn var jag en riktig könsförrädare, som önskade att jag var pojke. Inte för att jag egentligen ville vara pojke, utan för att pojkarna hade makten. När jag blev äldre kom jag på att jag kunde bli feminist istället.

4. Utan frukost svimmar jag. Bokstavligen. (Det hände bland annat på en registrering på universitetet, som jag försov mig till. Ingen frukost - och jag svimmade i korridoren. Panik utbröt. Pinsamt.)

5. Jag är sjukligt intresserad av design och formgivning. Varje vecka lusläser jag auktionshusens kataloger på nätet, i jakt på det perfekta fyndet.

6. Numera är jag en lantlolla, bosatt i den norrländska intigheten, utan koll på någonting.

7. Efter fyra års kulturellt flum tänkte jag "Jag måste ha ett riktigt jobb!" och började på universitetet. Vilket skämt. (Ja, ja, någon slags karriär blev det i alla fall.)

8. Jag är gift, med världens bästa make. (Det trodde jag aldrig; vare sig att jag skulle gifta mig eller finna världens bästa make.)

Nu till det svåraste. Vilka ska utmanas? Utmaningen misslyckas, då det bara blir fyra; Hemma med Nina, Kattis, Det är min tur nu, Liv

2 kommentarer:

Lotta sa...

Nr 1 var ju något som jag borde anamma. Händer verkligen inget om jag inte är där? :D

Världen enligt J. sa...

Det var faktiskt en chock att upptäcka! Att det fungerar med de mest konstiga/krystade/förvirrade ursäkter - och genom att bete sig som om det är helt normalt att vara sen...