fredag 5 oktober 2007

Barbro och dagboken


Barbro Hedvall har inte läst några bloggar, vare sig av Schulman eller någon annan, men ändå slår hon fast att bloggar är dagböcker och onödigt tidsfördriv som vuxna och hederligt arbetande människor inte har tid med. Ja, där ser man. De flesta bra bloggar jag läser har föga att göra med traditionella dagböcker, även om det förekommer referenser till författarnas dagliga liv. Snarast är de fyllda av reflektioner och analyser av livet och omvärlden. Ofta tämligen underfundigt formulerade. Men det kanske är jag som har missuppfattat hur den genomsnittliga dagboken, hos den genomsnittliga fjortonåringen, ser ut? För det kan väl inte vara så att Barbro borde läsa några bloggar...?

För övrigt jobbar jag som en liten iller, är hemma med Lilla L. på deltid - och hinner gott och väl skriva i mina bloggar. Det tar kanske 20-30 minuter per dag.

2 kommentarer:

Elin sa...

Låter ju väldigt intelligent att uttala sig om nåt man ine läst eller kanske INTE. Pucko säger jag bara. Nej, har man en blogg så kan man ju inte ha nåt liv, eller?!

Världen enligt J. sa...

Nej, då måste man ju endera försumma sitt liv...eller sitt jobb...