fredag 5 oktober 2007

Marc


Nej, jag har inte köpt biljetter till Marc Almonds konsert på Berns. Det är egentligen obegripligt, då hans konsert på Södra teatern för några år sedan är bland det bästa jag någonsin har sett live. Men, men, jag har helt enkelt inte tid att åka till Stockholm den aktuella dagen. Det går inte.

Istället får jag trösta mig med att lyssna på Stardom Road. Ahhh, han sjunger duett med Sarah Cracknell! Ahhh, han gör en sagolik version av Bowies The London Boys - där han låter ännu mer som Scott Walker än vanligt. Ahhh, han gör en duett med Antony från Antony & the Johnsons (jag är inget stort fan av Antony, men tillsammans med Marc låter det ursnyggt). Ahhh, det är stråkar! Ahhh, det är arrangemang!

Kom igen Lilla L.! Nu har vi allsång!

4 kommentarer:

Lotta sa...

Vilken bra musiksmak du har! :)

Världen enligt J. sa...

Visst är den ;)

Pernillas blogg sa...

Har inte en susning om vem han är :D!

Världen enligt J. sa...

Sångaren i Soft Cell - mest kända för sin version av Tainted Love!