onsdag 10 oktober 2007

Hemmadag

Idag känner jag mig som en riktig, ordentlig, förälder. Upp och hoppa, frulle, in i duschen, sedan iväg till Öppna förskolan med Lilla L. Rörelselek, sånger, bus i stora salen, fika och civilicerat småprat med de andra föräldrarna. (Ja, jag kan spela med i spelet, även om jag är ett UFO. Se inläggen om vuxenhet nedan.) Nu ligger Lilla L. och sover middag i vagnen, i den krispiga höstsolen.

En lustig detalj är att jag idag, på Öppna förskolan, insåg att jag är kollega med pappan till ett barn som jag har träffat massor med gånger. Men eftersom jag aldrig har träffat kollegan tillsammans med hans fru, så har jag aldrig fattat kopplingen. Liiiiite pinsamt, då det visade sig att kollegan har superkoll på Lilla L., trots att vi inte är speciellt nära kollegor.

Inga kommentarer: