torsdag 11 oktober 2007

Löpeld

För andra dagen i rad har jag varit en ordentlig förälder och besökt Öppna förskolan. Det var bra, av flera skäl. När jag kom dit träffade jag nämligen ett par föräldrar som jag känner lite löst. Med skräck i rösten och panik i blicken frågade de;
- Har ni fått dagisplats?
- Öhh, nä. Vi har utgått från att vi får en på Ålidhem. Det är väl där alla hamnar nu?
- Nä, nä! Det är fullt! Det är fullt överallt!
- Va?
- Ja, jag tog den sista platsen nu i november. Till våren finns det bara på Teg.
- Teg!?
- Det ligger skitdåligt till! Du måste ringa!
- Ehh, ja, det måste jag nog. Längre än till januari kan vi inte vänta.

Sagt och gjort. När jag och Lilla L. kom hem så ringde jag - och nu har vi sannolikt en plats från första november! Lite tidigare än planerat (vilket framkallade en liten ångestattack hos den mjukhjärtade fadern "Vår lilla snutta! På dagis! Redan i november!), men det är på ett dagis som ligger helt ok till. Inte på andra sidan stan. Nu hoppas jag att allt går i lås - och att det är en förskola där Lilla L. kommer att trivas.

3 kommentarer:

maria sa...

Ojojoj, ni troskyldiga norrlänningar :-)
Vi står redan i kö vi. På plats nr 59. För att börja i augusti nästa år.

Världen enligt J. sa...

Ja...vi har också stått i kö - sedan L. var 6 månader. Men man vill ju inte gärna hamna på andra sidan stan...

maria sa...

oj..aha...