tisdag 2 oktober 2007

Vuxen? (del 2)

Den trötta mammahjärnan förmår inte tänka tankar fullt ut just nu. Det jag egentligen satt och funderade på igår kväll var; sitter alla och låtsas?

Är det egentligen så att även de till synes urtråkiga och präkta mammorna på öppna förskolan har hemliga inre liv? Liv där de verkligen brinner för någonting, som inte är blöjor eller gnäll på maken/sambon/ungarna? Passionerade intressen för...inte vet jag, men kanske scrapbooking, schlagers, segling, näverslöjd, skogspromenader, skräckfilmer eller gamla arkadspel? Men eftersom alla spelar spelet så spelar alla med - och känner sig som ufon?

Förhoppningsvis har vi alla minst två vänner som vi kan nörda loss med, som vi kan diskutera alla de där fantastiska detaljerna som vi brinner för - och, vilket är viktigt, beklaga oss om hur lite omvärlden förstår och bryr sig.

3 kommentarer:

Nina sa...

Ja, faktiskt för mig iaf :) Har en passion, scrapbooking och en lika knasig kompis så vi kan prata om det i timmar....och andra bara suckar...*s*

Men på ÖF blir det mest prat om blöjor och barn....typ....

maria sa...

Jag har accepterat Euroshopperblöjorna men min riktiga passion är nog schlagers. Mellan februari och maj varje år är jag som förbytt. I år missade jag en av delfinalerna ( ok detvar delfinal 3 där Magnus Carlsson otipppat inte gick vidare med Live forever till förmån (?) för Idol-Sebastian..) för att jag låg inlagd på sjukhuset med för högt blodtryck och inte fick se på tv (!)..
Fast jag har inte vågat gå på nån öppen förskola ännu. En annan mamma i taget är fullt tillräckligt.I flock är de (vi????) ju som...farliga djur?

Världen enligt J. sa...

Nina; om vi inte vet vad de andra på ÖF egentligen gillar så har vi ju inte mycket annat val än att prata om blöjor, eller hur? Då är det tur att man har några kompisar som man kan prata om annat med!

Maria; skämtar du!? Fick du inte titta på tv? Det är ju grymt, mot en schlagerfantast som du! Men å andra sidan skulle du kanske ha blivit hemskt upprörd ;) Och det hade ju inte varit snällt mot lilla N.

Öppna förskolan är intressant. Som studieobjekt. (Lilla L. älskar dock stället, till sin moders förbryllan.)