söndag 11 november 2007

De galna juristerna (del 3?)

Jag drömmer mardrömmar om min mailbox, särskilt när den lämnas obevakad någon halv dag...eller ännu värre i flera dagar. Nu har det hänt igen. Mailboxen har tillåtits växa och expandera fritt i flera dagar. Resultat; stora svulster, snårskog och förvirring.

De galna juristerna är efter mig. Igen. Nya direktiv. Det har ändrat sig, av okänd anledning. Alla dokument som jag tidigare fixade fram är inte längre av intresse. Nya ska fram. Imorgon, senast på tisdag. Vad fan!? Det gååååår inte. Jag har möten imorgon, jag måste hämta Lilla L. på förskolan, min tid är begränsad.

2 kommentarer:

maria sa...

Men vad VILL de? Jag funderar och funderar men kan bara inte förstå. Skicka ett svar och säg att de får vänta.Herregud, det är ju måndag idag. Du jobbar ju inte på en akutmottagning?

Världen enligt J. sa...

Akutmottagning? Jo, det är väl det det är...

Nu har jag lämnat världens längsta meddelande på en av juristernas telefonsvarare. Kommunikation är krångligt och jag bävar för svaret.